Isnin, Mei 5

Sedikit : daulat

Peperiksaan akhirku untuk semester ini berakhir dengan kegembiraan yang amat. Semua yang aku baca dan spot telah keluar. Semuanya! Aku amat gembira sehingga aku bercadang untuk melaksanakan perkara pertama yang telah dirancang selepas habis peperiksaan, beradu senyenyak-nyenyaknya. =.=

~terima kasih di atas 'LucK' (daku panggil daulat) yang telah diberikan sebelum daku pergi peperiksaan.

***

Habis peperiksaan barulah ada masa terluang untuk melayari internet dan singgah di blog2. Tiba di sebuah blog gadis lolita, aku dijamahkan oleh sebuah klip lagu yang diletakkan di situ. 'Arctic monkeys-certain romance'. Sekali dengar terus menusuk masuk ke dalam telingaku. Halunan drum (drum roll) yang di buat sangat segar, walaupun ada sedikit seperti 'the strokes'. Terus tercetus idea baru yang selama ini terpendam di dalam tangan dan nadiku. Kebetulan malam itu semua dalam mood main lagu pelik2, bukan yang biasa dimainkan. Seronok aku berkeroncong bersama kawan2 malam tadi.

~kawan2 pula yang penat, sedangkan tanganku masih mahu memukul.


***

Sedang duduk memikirkan apa yang hendak dilakukan hari esok, rakanku mengumumkan di 'ym'. "siapa nak tiket free untuk tengok Speed Racer esok malam !" Terus aku sambar 5 keping. Jadi malam ini, aku dan kawan2 merupakan antara VIP yang menjadi orang pertama menonton Speed Racer. Tayangan umum adalah pada 9hb Mei 2008.


Go Speed Racer GO!!

Speed Racer merupakan rancangan kartun yang telah membuat aku terpukau sewaktu kecil. Keretanya yang penuh dengan 'gadget' moden dan unik digunakan sepanjang perlumbaan untuk melepasi halangan dan menangkis taktik kotor lawan. Sekarang dah jadi 'live action', jadi mesti tonton. Siapa peminat Rain mesti nak tengok dia, aku hanya nak tengok kereta putih itu beraksi. Go speed racer GO~~!!


nama saya Speed, putih warna kegemaranku

~kereta putih speed racer itu ada jual di mana2 tak?

***

Updated!!

Bangun dari tidur pagi tadi, sambung melayari internet seketika. Mengambil mood untuk mandi. Dengan tahi mata yang masih melekat, aku membaca entri so'od yang terbaru. Daulat padaku masih belum berakhir!, pagi ini menang cabutan bertuah hasil tangan emak so'od yang berdaulat. Kerana gembira sangat, daku menggunakan ayat gembira tuan punya daulat..hoyeah~

~Sedikit : daulat membuat hariku sempurna..haha ~.~

17 comments :

  1. Tanpa Nama berkata...

    i memang ada luck. haha

    (ini lah guna nya ada kawan)

  2. ..::hamakakun::.. berkata...

    tenkiu2 cik AyUmi~
    siapa mahu luck sila mintak dengan cik AyUmi k..haha~

  3. Tanpa Nama berkata...

    hey ko drummer ke?
    ...aku pernah leleh2 air liur tgk drummer offspring....

    aku ade buat entri spesyel ntuk ko!

  4. ..::hamakakun::.. berkata...

    bubu>>kami budak baru belajar, kalau salah tolong pukulkan..kuikui~
    bolehlah sikit2..ko tgk aku main tak leleh kot, mau pecah gegendang telinga..XD

    owh, sudah tengok..tenkiu2..dah comment pun..haha~

  5. t.a.t.a berkata...

    AyUmi:
    satu kilo luck please!!

    ok.. siap! hahaha..

    wei sekilo berapa hengget?

  6. Tanpa Nama berkata...

    tahniah kerana dikurniakan kedaulatan yg mencurah2! tambah lg kedaulatan yg dtgnya dari tgn mak aku! *walaupun xde benda pun sgt & bukan asterix*

    tahniah! haha!

    weh aku suka arctic monkeys gak! fluorescent adolescent! temptation greets u like your naughty friends! when the sun goes down! waweee!

    okla balik dulu, dah magrib.. jgn lupa bg alamat! XD

  7. MakcikMuda berkata...

    aku x suke speed racer yg kartun tuh :|

    menci! menci!

    *motif emo?*

    muahahhahah!
    mau jengah blog ayUmi,mau mintak luck.
    hahak!

  8. Tanpa Nama berkata...

    t.a.t.a : untuk you i bagi free. untuk kaka je kena bayar duit kredit. hahahaha~

    rynn : thanks for visiting.. *spreading luck*spreading luck*

  9. Tanpa Nama berkata...

    yeah...bile sy abis exam...saye tido dari petang...sampai malam...sampai esok tengahari..hahahaha...

  10. Tanpa Nama berkata...

    tiket free?? ada lebih tak? *bertanya dengan nada sopan dan penuh tata susila*

  11. Tanpa Nama berkata...

    dah abes exam..? boleh la jadi bodyguard aku nak gi moscow nanti..hahahaha...

  12. Tanpa Nama berkata...

    Aku sgt suke SPEED RACER.

    Tp bile die jadi movie, I dont think they'll live up to expectations. Tunggu je la

  13. ..::hamakakun::.. berkata...

    tata>>seketul je dah boleh daulat sampai 2 hari..kamu mahu sekilo..
    nanti hidup kamu terlampau perfect..tak seronot dah..
    haha~

    so'od>>toche'2~ kirim salam dengan emak kamu yang berdaulat itu..gumbira2~

    wah..aku baru nak carik lagu2 dia..mm,boleh try tengok lagu2 yang ko cakap tu..ko leh nyanyi?jom jam~

    rynn>>kenapa tak suka~~
    dia sangat kool dengan kereta putihnya..
    kalau tak minat katun dia takpe, movie dia perlu tengok..5 star!!

    AyUmi>>hei, tak adil la gitu..majuks2~

  14. ..::hamakakun::.. berkata...

    cik f~>>bahayanya...kalau cukup 309 tahun dah jadi macam carita ashabul khafi..XD
    daku pun tidur satu hari..haha~

    pieja>>lambat~ baru lepas tengok..
    nanti kalu ada lagi aku save satu utk ko eyh..tapi kena ikut kitaorg tengok samlah..haha~

    fairuzmokti>>aku sedia berkhidmat..yang penting ko carik sponsor dulu..yang lain semua aku uruskan..
    *cam amanager la pulak..haha~*

  15. ..::hamakakun::.. berkata...

    NH>>bagus~!! seorang peminat speed racer!
    biasa kalau katun buat 'live action' memang hampeh..tapi yang ini pengarah 'The Matrix' trilogy yang buat..aku baru lepas tengok tadi..'5 STAR' bro!
    dapatkan tiket awal2..ko claim balik kat aku kalau tak best..haha~

  16. Yana Ismail berkata...

    Selamat bercuti. Kita ENJOY!!uhuhu:)

  17. ..::hamakakun::.. berkata...

    liyana>>yang penting kita enjoy~~! *membuat suara nora danish* XD
    tapi kenapa sedih bunyinya..huhu~