Khamis, Mei 15

Ku : mahu

Semua orang seperti berperang2 dengan tag. Sana sini semua tag orang, meriah betul. Daulat Cik sumi telah sampai kepadaku lagi. T.T Jadi aku mulakan tag ini.

Lima hadiah pasti mahu :

  1. phD
  2. Guru Murshid
  3. Puteri bunian
  4. Kamera DSLR
  5. Kotak pensil double decker, berserta pensil pelbagai gred yang penuh di dalam.

Sebab mengimpikan :

  1. Aku mahu Doctrine di depan namaku.
  2. Aku mahu belajar ilmu alam dan akhirat darinya.
  3. Walaupun hanya boleh diikat 2 tahun, ia mesti sangat indah.
  4. Semua memoriku boleh diabadikan dalam gambar kaku, tidak hilang ditelan masa.
  5. Aku tak pernah punya kotak pensil seumur hidup, selalu simpan dalam poket beg.

Siapa gerangan si Tag : AyUmi

Lima impresi terhadap beliau :

  1. Makde yang penyayang *rindu cerita nazril*
  2. Garang tapi kiut~ *dia menumbuk bila dikata tua..hehe*
  3. Nakal
  4. Manja *dia kata*
  5. Gatal *hehe~ jangan sekey*

Ciptaan tersohor yang dikagumkan :

Alam itu sendiri. Bolehkah aku membongkarkan setiap rahsianya..

Kebencian terhadap :

  • Biar sepahit manapun kebenaran, aku sanggup telan. Tapi janganlah menipu, aku tak suka ditipu, aku boleh baca orang menipu. Sekali orang menipu aku, aku akan hilang hormat kepadanya. Biar jahat asal jangan menipu.
  • Orang kata aku terlalu baik sehingga orang lain ambil kesempatan. Aku tahu, tapi aku mampu untuk menolong. apa salahnya. Jangan nak minta tolong bukan2 sudah. Walaupun aku kurang suka orang mengambil kesempatan ni, aku lagi tak suka orang menipu.

Mangsa tag :

Semua orang seperti dah buat tag ini. Jadi aku tiada modal untuk tag orang.

***

~Sebab ditanya perkara yang dibenci, aku jadi marah. huhu~ cuba tanya apa yang aku paling suka, "gelak dan makan".
~Minta maaf jika ada yang tersinggung, diriku penuh dengan celaan.

14 comments :

  1. Tanpa Nama berkata...

    i gatal?

    *garu*garu*garu*

  2. ..::hamakakun::.. berkata...

    hehe~
    kamu garu salah tempat tu..
    meh i garukan~~
    *desyum2~ kene tombok*
    XD

  3. Tanpa Nama berkata...

    Puteri bunian >> ngaa? apekah?

  4. ..::hamakakun::.. berkata...

    haha..
    nama pun impian..
    tapi tak mustahil nak dapat..hehe..
    bubu puteri buniankah?
    XD

  5. Tanpa Nama berkata...

    ayumi gatal? setujuuuuuuuuu..hehe

  6. pandagumuk. berkata...

    kotak pensel double decker penuh ngn pensel?pen ke pemadam ke x mo?

  7. ..::hamakakun::.. berkata...

    fairuzmokti>>shh~~jangan sebut kuat2..nanti kene sekey~ XD

    pandagumuk>>er..pen dan pemadam akan memenuhi ruang..takpe, penuh dengan pensil saja dah cukup..pastikan semua telah siap diasah~ XD

  8. Tanpa Nama berkata...

    fairuz and hamka : dengki la tu! huh~

  9. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>haha~ *mencekak pinggang*
    *awal pagi dah online,kagum*

  10. Yana Ismail berkata...

    hoho. Selamat mencapai cita2 ek:)
    Dr Hamakakun to be.ecece. sedap plak dgr..
    Kamera tu memang mahalla. takde duit nak bli

  11. Tanpa Nama berkata...

    sape kata?? aku belum ditaglaaaaaa.. kecik hati mak nokss!~

    Takpela.. aku sedar siapa aku.. biarlah aku pergi membawa dirii.. tiber! hahaha

  12. ..::hamakakun::.. berkata...

    liyana>>haha~ tenkiu2..
    tahu..daku pun takde duit..sebab itu ia tersenarai dalam hadiah impian..T.T

    sindarella>>huhu~ yeke..sori2..sebenarnya taknak tengok orang buat tag lagi..sebab tu malas nak tag..story2..daku lagi suka story..XD

    nextime haku dapat tag..kamu orang 1st ditag..ok? XD

  13. t.a.t.a berkata...

    org bunian?
    1. mereka kategori manusia atau jin?
    2. kalau manusia kawin dgn jin, zuriat yg lahir jadi manusia atau jin?
    3. antara manusia dgn jin mana yg lebih tinggi darjatnya di muka bumi ini?

  14. ..::hamakakun::.. berkata...

    saya tak boleh nak jawab soalan tata itu di sini..ilmu saya pun tak ada sedalam mana..Ym kamu nanti..

    untuk soalan ketiga, dalam Al-Quran sendiri ada menyebut yang manusia ini adalah ciptaan Allah swt yang paling istimewa dan mulia. Dilahir sebagai khalifah, memegang tangungjawab dan amanah yang telah diberi oleh Allah swt untuk mengerjakan bumi.
    Pada waktu Adam diciptakan, semua makhluk diperintah oleh Allah untuk sujud kepadanya.

    ~saya tidak puna apa2,sekadar melihat dan mengkagumi ciptaan Allah yang maha esa.