Rabu, April 30

mahu : muka petak

*entri ini amat mengarut*

Ahmad : Sayang, kenapa muka kamu masam.
Sayang : Saya idamkan lelaki bermuka petak, tapi muka kamu bulat.
Ahmad : Muka bulat i kan kiut. *buat muka comel*
Sayang : Takmo, saya nak muka petak juga. Kalau awak sayang saya, petakkan muka!!
Ahmad : Apakah?..

Jika anda pernah menghadapi situasi di atas, ada beberapa cara untuk menyelesaikannya.


  • Hapuskan kesemua barang anda yang tidak petak.


Contoh barangan petak VS tidak petak

  • Makan makanan yang berbentuk petak.


Telur letak kicap..mashuk

  • Lihat permandangan yang petak.


Luangkan masa 20 minit di sini

Dengan berkat usaha anda itu, mungkin anda akan berjaya. Selamat mencuba~ !!

~Terimalah apa yang diberi seadanya

***

*Terjumpa gambar ini semasa selongkar fail2 dalam pc*


Muka kami bulat

~Siapa dapat teka gambar siapa ini.

16 comments :

  1. Tanpa Nama berkata...

    i nak muka petak. you betul-betul nak petak kan muka (????)

    you dah gila (!!!!)

    anyway.. i ada balang empat segi.. you can shove your head inside it.

    make it square! make it square!

  2. ..::hamakakun::.. berkata...

    haha, musti cuba..musti cuba..

    kijamnya..nak sumbatkan muka i..tapi
    ada lubang untuk bernafas tak? nanti lemas..*nak try gak..haha~

  3. Tanpa Nama berkata...

    aku kacak dengan muka bulat ku..aku tak suka petak, tak macho la...

  4. ..::hamakakun::.. berkata...

    haha, muka bolat memang comel *idung kembang*..
    bagus, kau boleh masuk kelab muka2 bolat ngan aku..haha~

  5. Tanpa Nama berkata...

    apakah motif entri ini? erk~

    btw, petak ke.. bulat ke.. semua cute. wekeke.

  6. ..::hamakakun::.. berkata...

    ixora>>dah diberitahu awal2 entri ini amat mengarut..huhu~ jika kamu tertanya2..saya apatah lagi.. XD

    daku tetap menyokong bolat..sebab muka daku pun bolat..haha~

  7. Tanpa Nama berkata...

    susah bila org mintak benda yg kita x bole ubah ni.. hahah!

    btw, bulat nama timangan aku masa kecik =)

  8. Tanpa Nama berkata...

    erm,awk suro teka muka siapa dlm gmbr tu? mesti gambar awak masa zaman kanak2 ribena kan? ;P

  9. Tanpa Nama berkata...

    yang pakai spek tu hamka. yang sorang lagi pakai baju pengakap tu arwah abang dia. pastu kakak dia dengan adik dia.

    done. pandai gua teka yo!

    p.s : kaka, terima kaseh msg saya untuk jawapan.

    hahahahahahahaha~

  10. ..::hamakakun::.. berkata...

    so'od>>tapi sayang nyer pasal, try jugaklah..tapi kalau semua benda pun kena tukar, baik tukar orang terus.. XD

    welcome to the club~ haha..

    ixora>>ya butul..tak tau ntah macam mana boleh ada dalam pc ni..haha~

    sweet 17 girl>>wah, semua pun dia bagitau..tapi takde hadiah..
    *gelak cekak pingang..hahaha~*

    rindu zaman pengakap dulu~~~

  11. Tanpa Nama berkata...

    si manis 27 la!! 27!!! 27!!

    gua dah tukar. sebab dah sedar diri.

    hahahaha~

  12. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>kalau u nak guna 17 pun apa salahnya..kalu ada orang marah, sekey kan je..jeles punya olang..haha~

  13. Tanpa Nama berkata...

    kiyut seyh..scout mini tue?!!

    kkerek sungguh awek itu....petakkan sekali lubang hidung dia

  14. pandagumuk. berkata...

    apekah?

  15. ..::hamakakun::.. berkata...

    lydiarayyan>>kiut ke..*blush*
    haha~ sumbatkan chopstick di kedua2 lubang idung awek itu..baru boleh jadi petak.. XD

    pandagumuk>>itulah..huhu~

  16. t.a.t.a berkata...

    ka.. u comel la masa kecik dulu..
    in fac semua yg dlm gambar tu chomel2 belaka... heheh