Isnin, April 7

Makan : malam

'Dinner' (makan : malam) kolej baru-baru ini bertema tradisional. dalam dunia ada dua 'culture' yang aku suka, jepun dan melayu. Jadi aku pakai baju melayu seperti kebiasaan. (aku suka pakai baju melayu setiap malam XD) Terasa seperti raja sehari malam itu. Seronoknya sebab dapat bergambar dengan gadis jepun ber'kimono'. hehe..


Perjalanan ke dinner


Pendekar melayu vs arab

Bunga pun sodap

Konichiwa,Arigato gozaimas..er..assalamualaikum?

***

Tadi makan : malam di 'Kenny Rogers' bersama Yaya dan Kakchik. Diorang banyak tolong masa aku organize reunion bulan lepas. 'Sponsor' dekat 80 ringgit, tenkiu2. Sebagai balasan aku belanja makan. itu sahaja aku termampu. Banyak betul makan sorang2, badan kecil. tertipu aku oleh luaran. haha. Lepas ni korang pulak belanja aku. XD

Yaya : dah dengar lagu aku bagi, "samson-hey gadis" mesti kena batang hidung kau.

Aku : Buat aku lagi semangat adalah..haha~

Yaya : debush!!

Aku : Guraulah..lama dah lupakan..

Yaya : siapa sekarang?

Aku : Tak ada siapa, kalau ada pun aku takut...kalau ucapan sayang boleh dikongsi.

Kakchik: kau jeles? haha~

Aku : Takdalah jeles, kalau orang 'lain' pun boleh dapat ucapan sayang walau tak ada komitmen, baik aku jadi orang lain tu. Tak payah komitmen, bersusah-susah, dah dapat sayang.

Kakchik : jeles la tu..cheh~

Aku : Orang istimewa kenalah layan istimewa, takkanlah sama dengan yang lain.

Yaya : jeles..haha~

Aku : Mungkin..kuikui. Nanti korang balik, tengok-tengoklah depan tu. Aku dengar cerita ada hantu.

Mereka : diam..aku taknak dengar!! *tutup telinga*

Aku : Haha..

Kakchik : aku : Yaya

Curi gambar dinner korang

~Sayangku untuk manusia, tetapi cintaku kekal pada kekasihku Allah yang esa.

***

47 comments :

  1. Tanpa Nama berkata...

    still tak puas hati.

    apesal kena makan bunga??!!

  2. Tanpa Nama berkata...

    still tak puas hati.

    apesal ada awek jepun tetibe??!!

  3. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>Tak dapat mandi bunga, makan bunga pun jadilah. haha. kasi buang itu suwey. mahu try? XD
    ~Malam itu daku sangat lapar..

    so'od>>ko jeles~ haha..Jepun tu transfer student. Dekat kolej aku ada banyak foreigner. hepinya aku malm tu~ haha..

  4. Tanpa Nama berkata...

    still tak puas hati jugak..

    err.. dialog-dialog tu saya tak faham la.. i;' so naive in understanding a conversation. especially mix and mess like this one.

  5. Tanpa Nama berkata...

    first time tgk org makan bunga. hahaha

    err,saya pn tak paham itu diolog~!

  6. ..::hamakakun::.. berkata...

    Ayumi & puan sri ixora>>demi kamu berdua, daku dah tukar dialog jadi user friendly.
    ~mula2 memang taknak orang faham sebenarnya. haha~

  7. Tanpa Nama berkata...

    owh.. tapi...
    nape tibe-tibe masuk bab cite hantu?
    ape yang nak dijeleskan?
    kalau orang lain pun dapat sayang tak de komitment? ape tuh?
    nape yaya asik cakap jeles je?

    huhuhu. tak faham. conversation ni susah. saya tak mau amik subjek ni.

    huhuhu~

  8. Tanpa Nama berkata...

    still tak puas hati jugak..

    jgn lupa kirim salam..

    hahaha! =)

    dialog tu.. fuh! meruntun jiwa.. tanpaku sedari, hingusku mengalir turun..

  9. t.a.t.a berkata...

    juga tak puas hati..

    kenapa suka melayu dgn jepun aje?

  10. t.a.t.a berkata...

    antara lain tak puas hati..

    1. kenapa kena naik beca?
    2. kenapa baju tak sesuai dgn pembawa beca?
    3. tengok dan tunjuk apa tu?

  11. Tanpa Nama berkata...

    sengal la en hamka...nk g diner korg gak...ramai pakwe2 foreigner ensem2(ensem ke?haha).bole main2 ngn korg2...ish..jeles2....(upss!sori cik Ayumi."jeles" tu perkataan fav saye.hehe..

    perlu ka letak itu conversation?en. hamka...en. hamka...slalu menyampaikan isi hati pakai blog.sampai x?huhuhu..

    err..kena xpuas ati gak ke?xpuas ati..xpuas ati....(muka konpius..)

    ...tinggal nose print...tinggal nose print...

  12. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>huhu~ susah ke? dialog perbualan dah 'modify' supaya lebih mudah difahami. Disertakan dengan 'casting'nya sekali. haha..
    tak faham jugak, tanya so'od.. XD

    so'od>>wah, begitu mendalam sekali penghayatan saudara so'od. hingusku juga meleleh ini..haha~

    tata>>melayu dan jepun punya 'culture' yang penuh dengan lemah-lembut dan sopan-santun.

    tata lagi>>
    1. menepati tema tradisional.
    2. uniform (singlet,baju pagoda) kotor.
    3. "apek, lu kayuh sampai itu hotel tau"
    "mana2 wa tala nampak, manyak jauh wo.."

  13. ..::hamakakun::.. berkata...

    siti yaya>>jeles~ haha..next sem ko join la..kte wat reunion dekat dinner kolej..hehe..
    kalau dah lepas rasa lega..kira ok la tu..haha~

    ~daku pun tak puas hati, kenapa semua orang tak puas hati..

  14. Tanpa Nama berkata...

    hamka : awaaakk... saya tak faham laaa...susah nak faham dialog awak dengan kawan-kawan awak. terlalu.. err.. terlalu.. errr (searching for the right word.. searching for the right word..)... TERSIRAT~

    straight to the point boleh tak awaaaakkk... heee..

    yaya : jeles sungguh saya dengar awak suka perkataan jeles. hahaha.

    kachik (tiada dalam komen) : awak sungguh comel. umur brape? saya ada adik lelaki. mahu tidak? ga-ga-ga-ga...

  15. Tanpa Nama berkata...

    utk cik Ayumi: awk jeles kat saye?kite bkn madu..!saye xnak nas-t awak la..huhu...

    kachik(kak chik la en. hamka..) mmg cumil..sbb tu dh de pakwe..en. hamka pon xsempat nk sambar..hehe..

    utk en. hamka: ko nk extend setaun ke?kalu camtu bole la reunion kat diner kolej.hohoho..

    ape nih...aku rase cam ko tak leh nk rase lega je lg....(kan?)

  16. Tanpa Nama berkata...

    okay.. da faham itu dialog skit2. haha. better la dr tak paham langsung mcm siang td. kui3

  17. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>Tang mana yang masih tersihat di hati? =p
    Dialog tu hanya perbincangan kami tentang perkataan sayang..nampak tersirat ke? XD

    kakchik yang comel itu telah berpunya. nak lagu 'samson-hey gadis' tak? haha~

    sitiyaya>>eyh, mana..daku tak pernah menaruh hati dengannya..*blushing* eyp,jangan2. 'barier' kawan jangan dilanggar..dah janji kan? haha~

    Aku denga budak2 ni still ada satu sem lagi. ko tak tau ke.huhu~ meh la join dinner sem depan. hehe..

    Lega dah luahkan je. sampai ke tak, tu belakang cerita.=)

    puan sri ixora>>faham sikit je ke? pelik, so'od baca sekali dah faham..hebat..huhu~
    yang mana tak jelas? haha~

  18. Tanpa Nama berkata...

    semua jelas~ hahah (rasanya la)

    ala,enche so'od terlebih jelas. tu yg sampai termeleleh air hidung plus hingus bagai tu. kuikuikui

  19. ..::hamakakun::.. berkata...

    ixora>>marilah meleleh bersama..jiwa2 gitu..haha~

  20. Tanpa Nama berkata...

    apa barang jiwa2~

    bak mai pizza seketul.kempunan dah ni. hahahaaa

  21. ..::hamakakun::.. berkata...

    ixora>>jiwa2 sambil menikmati pizza.. betul2 kempunan pizza nih, kat carrefour pizza seringgit satu..nak? haha~

  22. Tanpa Nama berkata...

    lawa awek kimono tu..hehe..kem salam ye...

  23. Tanpa Nama berkata...

    Hahahaah, rindu seh Dinner Kolej :-D

    Gua kolej pernah dok 11th, 3rd dgn 12th. Sume dinner pegi sey :-D

  24. ..::hamakakun::.. berkata...

    fairuzmokti>>awek kimono itu mimang cumel..aku pun segan nak cakap dengan dia..haha~ seorang gadis jepun yang fasih agak berbahasa melayu..bangga!

    mr ah fa>>kolej 12 ke?nak kena sap(lawan cheers) nih. 10th kolej the power!! haha~
    mesti mr ah fa 'dress to kill' waktu tu. tapi tiap kali dinner kolej, musti 'chinese food course'..huhu~
    buat la mamak course ke..100m course ke..haha~

  25. t.a.t.a berkata...

    wow ayumi chan, sudah naik satu tingkat lagi ye...
    awaakkkkk.... hahahah
    terguling² lagi aku hari ni..
    hahahahha

  26. ..::hamakakun::.. berkata...

    tata>>er..yang ini bunyinya tersirat. rumah saya ni satu tingkat je..huhu~ panjat bumbung ke? XD

  27. t.a.t.a berkata...

    hamkakun:
    errr tak faham la...
    saya pulak konfius...

    tingkat rumah apa ni??

  28. Tanpa Nama berkata...

    AKU TAK FAHAM!! APE YANG KORANG CAKAP NI!!!

    (kalau la aku semudah so'od, buleh faham tersirat dan tersurat.. so'od pinjam otak hang sat..)

    ape? kachik sudah berpunye??!!

    dem!

  29. ..::hamakakun::.. berkata...

    tata>>yang cika tata 'mention' naik setingkat itu bukan rumahkah? haha~

    AyUmi>>keadaan sentiasa semakin 'complicated'. Kalau dapat uraikan satu2 ikatan itu, mesti menjadi mudah.. XD

  30. Tanpa Nama berkata...

    huraikan la supaya daku mengerti..

  31. pandagumuk. berkata...

    aku x phm dialog tu..

    tapi aku nmpk perkataan kenny rogers.

    cis.

  32. t.a.t.a berkata...

    hamka kun:
    haiya.. ni lagi parah..
    yg tersurat pun leh salah tafsir.

    naik setingkat tu...
    panggilan ayumi la..
    "awaaakk" hahahahha

    *gomenasai ayumi chan!*

  33. Tanpa Nama berkata...

    t.a.t.a : awaaaakkk... nape awak mintak maaf dengan saya pulak??!!

    huhuhu~

    (aku masih rase kachik tu sangat chomel haha - berkenan betul la)

  34. t.a.t.a berkata...

    ayumi: hehehe aku ni kan ke ba-ekk..
    sebelum apa² aku minta ampun dulu...

  35. t.a.t.a berkata...

    eheh baru perasan!
    kakchik itu comel la..
    nak kenal leh.. hehe

    and wonder gambor sape yg hamkakun block itu?

  36. Tanpa Nama berkata...

    t.a.t.a jangan potong line la weii!! kachik aku punye.

    debush!

  37. t.a.t.a berkata...

    alaa ayumi ni..

    wei ko ni kan..
    satu hari berapa kali nak tumbuk aku?
    sakit aahhh..

    acai tgk ayumi ni..
    huhuh..

    ehh apsal ngadu kat dia lak ehh
    hahaha

  38. Tanpa Nama berkata...

    ele. ngadu! acai tiap2 hari tgk aku. takyah le ngadu.

    tak material langsung..

    tak kire! kachik aku punye~

  39. t.a.t.a berkata...

    pedulik!
    nak ngadu jugak..

    huhuhuh...

  40. ..::hamakakun::.. berkata...

    pandagumuk>>makanan sahaja yang menarik hati kamu ya? haha..

    AyUmi>>budak bernama 'aku' sebelah kakchik itu boleh tahan comelnya juga..tak berkenan? haha..

    tata>>bergaduh2 kamu. jangan tarik2 rambut ya..
    mana ada orang yang diblock..belakang itu pokok bunga..huhu~

  41. Tanpa Nama berkata...

    haha.. jap nak usha. err.. err.. speechless.

    ok. next...

  42. Tanpa Nama berkata...

    che ayumi: err.. bukan sy xnak explain maksud tersirat conversation tu.. tp setiap kali sy nak type, hingus sy mengalir deras.. lantas terpaksa meninggalkan blog ini.. sobsob!

    hahah! hoyeahhh!

    hamkakun: 6th la best!

  43. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>er..speechless gak.. XD

    so,od>>betul2, tapi aku terpaksa menahan lelehan ini kerana daku tuan rumah..huhu~

    haha..6th ke? camne cheers dia eyh..
    we are the sixes, mighty2 sixes,
    wooo..ooo...Sixes!!
    btw, cafe dekat 6th masak slow..haha~

  44. t.a.t.a berkata...

    owwwhhh sungguh ku tak percaya blkg itu pokok bunga..
    ke pokok bunga kepala hitam?
    hahaha..

    haaa tau.. hamkakun jeles ngan pokok tu ehh..
    tu pasal cut dan paste gambaq sindrik... heheh

  45. Tanpa Nama berkata...

    sudaaaa la so'od. begini la kamu! huh!

    aku nak ulang kat sini buat kesekian kali nya.. yang penting dan aku nak tekan kan bahawasa nye...kakchik aku punye. t.a.t.a sila undur diri.shuhh..shuhhh..

    hahaha~

    ape-ape pun mawi world yo!

  46. ..::hamakakun::.. berkata...

    tata>>kamu begitu concern tentang pokok itu. nanti saya letak gambar pokok itu seorang..XD

    AyUmi>>Garangnya, tapi kiut..Kakchik mesti takut dengan anda berdua...

  47. t.a.t.a berkata...

    ayumi: lalalal... tak dgr... tak baca...
    owwhh kakchik... hmmmm...

    *day-dreaming*