Isnin, April 21

Pasti : mahu

*dimana kamu tata*

5 tahun sekolah 'all boys' menjadikan aku seorang 'gay' ( happy) yang berjaya. Kejutan budaya seketika sewaktu di asasi sains. kiri, kanan, ramai bukan main hawa-hawa. Bagaimanakah hendak berkomunikasi dengan mereka, bagaimanakah pemikiran mereka, sehingga sekarang masih misteri.

Hari pertama sudah kelihatan kumbang2 berterbangan mencari bunga. Sudah ada pun yang menjadi balangkas, 'casanova' sejati. Tapi aku dilahir pemalu, tengok dari jauh sahaja. Kaji dahulu sebelum mendekati, takut disengat. Aku takut akan kaum hawa. ini cerita betul.. XD

Kegilaan budak2 pada zaman ini adalah bermain 'miscall'. Macam jadi rutin harian miscall orang. Katanya bila misscall menunjukkan kita "rindu" padanya atau sebagai kata "hai!". Lagi pelik budaya 'bercakap tiga saat', kerana tak mahu kehilangan kredit. Sepelik2 aku kepada kaum hawa, yang ini aku lagi pelik.

Satu hari sedang aku sibuk belajar main gitar, terdengar cerita kawan-kawan meranking perempuan2 pasti : mahu di Asasi. Aku tumpang dengar, besarkan telinga :
tak ikut turutan, aku tak ingat..

  1. Shuhada a.k.a karat >> Rambut dye melampau..1st day dicop karat..
  2. Arab (lupa nama) >> Muka arabic, kaum sharipah
  3. Tiara >> Aku tak nampak apa2 yang special, tapi dia baik.
  4. Amira >> Muka mix europe, iras2 Avril Lavinge. *aku pernah date ngan dia*
  5. Jaja >> Muka iras Maya Karin.
  6. Dd >> er..dia punya tarikan berdasarkan namanya..*aku bukan pervert, aku dengar saja*
  7. Aimi >> tinggi ala2 model, mix chinese. *menang 'queen' dinner asasi*
  8. Kakchik >> dia kiut dan pendiam. *bangga kawan aku masuk ranking*

mungkin ada lagi, tapi aku lupa. Jadi datang kepada persoalan keduaku. Kenapa mereka menjadi tarikan, apakah definisi kecantikan?

~Mempelajari manusia lebih sukar dari matematik..
~minta maaf jika ada yang tersinggung...

37 comments :

  1. Tanpa Nama berkata...

    aku mungkin mcm ko gak dulu.. dgr2 je..
    lgpun aku x suka yg high profile sgt..
    high profile dgn high profile x ngam.. haha! giler perasan!

  2. ..::hamakakun::.. berkata...

    haha..itulah..kita yang high profile ni bagus cari yang low profile..baru chemistry..haha~
    takpe2 aku pun perasan..kuikui..

  3. Tanpa Nama berkata...

    kenapa kecantikan lebih penting bagi seorang perempuan dibandingkan dengan kepintarannya?

    sebab lelaki yang bodoh jumlahnya lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. and your friends maybe a bunch of them. do the ranking, that-is-stupid.

    "Kenapa mereka menjadi tarikan, apakah definisi kecantikan?"

    to a guy, OBVIOUSLY.

  4. Tanpa Nama berkata...

    sebab tu pompuan mostly ramai nak cantik.. sebab lelaki la.

    which is also stupid. kan ke otak dan hati lagi penting dari semua tu?

    du-uh.

  5. Tanpa Nama berkata...

    kau pemalu?? cett..pooodaahh...

    mana ade lelaki pemalu wei.....hahaha... err,, Dd tu..tak sangka kau ni pervert gak..hahaha...

  6. Miss Mary berkata...

    huahuahuahua....siap buat ranking? guys guys...sebenarnya, otak wanita ni bukannya misteri...u just need a 'map' so that you can step on the right spot..haha..and the 'map is provided xlain x bukan by the woman herself. but untuk dapat 'map' tu bukan senang..tu yang maybe buat korang pening tu..hehe

  7. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>anda begitu marah kepada lelaki..er..lelaki bodoh dan lelaki buta..kenapa dua2 jenis lelaki itu pun tak best..daku di tempat yang mana? huhu~

    sabar k cik AyUmi>>juz a thought..

    kalau lelaki cakap dia suka akan hati dan attitude seorang perempuan itu, perempuan itu akan kecil hati dan rasa diri mereka tidak cantik.

    tapi jika cakap dia suka perempuan itu sebab dia cantik, akan dikata "dasar lelaki, suka kecantikan sahaja".

    kalau dikata "saya suka kamu kerana kamu adalah kamu" dikata lelaki tidak pandai ambil hati.

    tetapi jika lelaki berkata "daku suka lesung pipitmu yang comel itu" akan dikata, "kalau i takda dimple, u tak sayang la?!!"

    tak salahkan sesiapa, juz a thought..

    fairuzmokti>>kau patut back aku..huhu~
    itu kata2 kawanku..aku seorang yang suci..hehe..

  8. A t i Q a h berkata...

    Main telefon 3 saat. Kelakar je bila ingat balik. Kalau antara Celcom dengan Maxis, Si Maxis tu akan telefon dua kali. Pertama kali untuk bertanya. Kali kedua untuk dengar jawapan. Ha ha ha

  9. ..::hamakakun::.. berkata...

    mary>>mary2! gitu ke..1st time dengar teori map ni..kamu selalu memudahkan persoalan aku..dari dulu lagi..tenkiu2..=D

    atiqah>>ada orang yang tahan cakap berjam-jam, dengan teknik 3 saat tu..huhu~ hebat..
    kalau ada orang buat 3 saat dengan saya, saya call dia terus, malas dan tak reti nak cakap 3 saat..haha~

  10. Miss Mary berkata...

    ur welcom =D

    anyway, mesti kdg2 lelaki akan terfikir macam ni

    "susahnya...aku cakap apa pun mesti salah..baik xyah cakap"

    tapi kalau diam, takut perempuan akan anggap lelaki tu tidak mencukupi level ke'caring'an nya..haha

    it can never be a mistake when you try to ask the girl (remember..only applicable to girl that you like)

    "tolong saya untuk memahami kamu"
    "tolong saya untuk mengetahui apa yang ingin kamu dengar dari saya"

    easy? macam senang...tapi perlukan teknik2 juga...confius?hahaha

    we'll continue on the next lessons.. ;)

    p/s: 3 seconds call? not applicable to me...hehe

  11. Tanpa Nama berkata...

    eh tak marah la. i love guys ok. just the one yang my type la. hahahaha.. tapi, we don't do ranking to guys. sebab? obviously sebab kami baik (hahahaha), we don't hurt the good looking guys by ranking them (it's a sin! haha) and guys is kaum Adam ciptaan Tuhan yang unik dan patut di stare, look, and stalk (hahaha) so kenapa nak ranking.. kalau nak, harus dingurati terus. kan senang. and anyway.. i don't like the 3 saat calls. tak payah call terus la gitu.. and by the way.. i tak suka bergayut. so 3 saat ke, 10 saat ke.. i won't pick up the phone anyway. hahahaha.. unless it's urgent. (if rindu u consider as urgent.. jgn marah if i whack u hahaha)

  12. ..::hamakakun::.. berkata...

    mary>>wah, ada lagi tips2..tenkiu2..kena catat dalam buku nih..mystery of a women's mind..XD
    jangan la main 3 sec call, penin pala..haha..

    AyUmi>>wah, direct sungguh..tau kaum hawa baik2 semua..
    kaum adam bukan jahat, nakal cuma. XD

    pointers ni bagi sesiapa yang mahu berkenalan ngan cik AyUmi..catat2. :p

  13. Tanpa Nama berkata...

    hahaha.. u tanak berkenalan ke?

    hahahahahaha.. nway, our age gap too big. huhuhu. unluckily.

  14. Miss Mary berkata...

    women don't do ranking to guys (credit to AyUmi)...well, there might be some girls but the percentage is very very very very low...

    why? i don't know...

    maybe..erm...all guys are the same (sama level)...haha..no point doing the ranking part...kehkehkeh

    jangan marah mr.hamka... ;)

  15. Tanpa Nama berkata...

    geee... thanks :) well, memang guys sama je. so what's up with the ranking anyway. a guy will always be a guy. kita juga tak beza-bezakan this ex bf to our new bf. it's the same. tak payah la buat differences.

    kami yang baik~

  16. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>I? *blush* haha..umur i sebenarnya 27..u tak tau ke..*batuk,uhuk2* XD

    mary>>mary,kamu patut back aku jugak..huhu~

    AyUmi>>jangan la prejudis terhadap kami..kami adam ini tidak sempurna..tulang rusuk pun dah hilang satu..perlu cari yang sesuai nak melengkapkan diri..
    ~bersastera..haha..

  17. Tanpa Nama berkata...

    let it go. let it go. let it go.

  18. Miss Mary berkata...

    nak back up camne...it's a fact..and i'm a woman..which side do u expect me to be with? *wink* huahuahua

  19. Tanpa Nama berkata...

    for a guy, it takes a lot of guts to talk to a girl. because honestly, girls can just be mean sometimes. rejection is painful. not to mention, embarrassing.

    be nice and you'll be fine. ^^

  20. Tanpa Nama berkata...

    quote:"Dd >> er..dia punya tarikan berdasarkan namanya..*aku bukan pervert, aku dengar saja*"


    hahah.. aku nak kan lebih penjelasan tentang si Dd.. apa yang membuatkan kau fikir orang akan cakap kau pervert??

    dah. tu je aku nak tau n komen. hehe

  21. ..::hamakakun::.. berkata...

    AyUmi>>er..nak gula2? =P

    mary>>huhu~ kijam..kijam..


    aisyah>>tau takpe..tapi the rejection make u stonger la actually..alah bisa tegal biasa..haha~
    thx for the pointers..=)

    pija>>er..nak kena jelaskan ke..kamu pereampuan sepatutnya lebih mengetahui..daku yang suci ini mana mengerti..kuikui~
    ~rasanya ia berkaitan dengan saiz sesuatu..XD

  22. Tanpa Nama berkata...

    ok. sekarang rasanya aku sudah faham. Demmm!~~ hahaha

  23. pandagumuk. berkata...

    ade org bagi quote ni kat aku "men.some are liars.some are cheaters.some just can handle rejection"

    laki g mane2 tetap akan buat ranking for girls kan.ish3.

  24. Miss Mary berkata...

    kejam for you own good. :)

  25. Tanpa Nama berkata...

    wah,meriahnya topik ini~! huhu

  26. Tanpa Nama berkata...

    err.. i don't understand about the Dd jugak. pieja!! kau dah faham tolong terangkan...

    my friend ada je nama didie. erkk.. ok. i can't think of any pervert things pun..

    help!

  27. ..::hamakakun::.. berkata...

    pija>>bagus..anda seorang yang prihatin..haha~

    pandagumuk>>huhu~ just 'can' ke just 'cant'?
    ntah apa2 laki ni kan? haha~

    mary>>gru yang tegas..bagus.. XD

    ixora>>semua nak pukul saya..ixora taknak join? haha~

    AyUmi blur>>kamu budak baik..bagus..hehe~

  28. Tanpa Nama berkata...

    topik ni akan bias sampai bila2.. lets make peace.. yeah!

    *kesian tgk hamka sebenarnya.. biarlah dia study.. xlarat nak backup dah tu.. huhu..

  29. pandagumuk. berkata...

    silap.can't.huhu

  30. Tanpa Nama berkata...

    hoho..kak chik masuk list tu..xsangke betul..haha..aku kenal tiara..bdk skolah tadika aku tu..mase time skolah rendah slalu kene kaco ngan aku..betul cakap hamka..tiara baik n sporting..tp skang ni xtau die ade kt mane =B

  31. Tanpa Nama berkata...

    saya juga seperti anda, hanya mampu melihat dari jauh, tapi utk join bersama tidak sama sekali. bukan sbb malu tapi mmg dah set di minda, aku dtg ke sini utk belajar, utk mendapat kan diploma. aku tak sanggup mengulangi kekecewaan keluarga masa spm dulu.

    dan ketika beberapa rakan sibuk menangisi nasib bergaduh dgn bf memasing, aku hanya mampu melihat dan bersyukur kerana membuat pilihan bijak di awal kemasukan kolej dulu, alhamdulillah!

  32. Tanpa Nama berkata...

    missed call is one annoying thing yg sy paling tak suka! ingat bebudak lagi ke nak miskol² ni? menyusahkan org ada la.

    and bercakap utk 3saat? stupid ke tak betul? min cakap seminit adalah what RM0.30? so cakap la hampir seminit. cakap 3saat dgn cakap seminit still kena bayar kadar yg sama kan? so make a better choice la!

  33. Tanpa Nama berkata...

    yeah i agree with AyUmi.
    perempuan nak cantik sbb lelaki juga. bagi sy perempuan should be cantik, but must cantik for husband, and that saya sokong penuh!

    but nowadays girl cantik sbb nak attract guys, once dah kawen ala tolak tepi la semua cantik mantik tu.. hahahaha.. sungguh terbalik kan ini dunia.

  34. Tanpa Nama berkata...

    i still don't understand about the 'Dd' thingy.

    =_=

  35. Tanpa Nama berkata...

    the Dd thing?
    i think i know what was hamka saying..

    hehehhe.. no you're not pervert!
    pelangkung je sapa yg cakap camtu..

  36. ..::hamakakun::.. berkata...

    sood>>tenkiu2 saudara..huhu~ seminggu lagi..aja aja fighting~!

    pandagumuk>>dah agak dah..huhu~

    aku tau ko apan>>dia ada kat UM ni la..dia satu fac ngan aku, ambil S&T..datang la makan kat fac aku kalau nak jumpa..=B

    pengkomen yang dirindu>>bersemangat sungguh anda, hasilnya telahpun dikecap..bagus2..

    haha, awal2 dulu maxis kalau 3 saat pertama 'free'..sebab tu buat tiga saat..skarang dah tukar, sebab tau orang ambil kesempatan..kuikui..

    saya pung sokong..angkat dua tangan~ hehe..

    AyUmi>>rasanya pija telahpu terangkan di email kamu..comel la kamu, sweet little girl..hehe~

    pengobat rindu>>betullah apa yang kamu fikir itu..tidak dinafikan..haha~
    tenkiu tata..er,silap, pengkomen yang dirindu..haha~

  37. Tanpa Nama berkata...

    iye. pieja telah terangkan dengan detail. dah faham dah hoyeah~

    and suddenly pieja and me discussing about our.. err.. oh. nevermind.

    huhuhu~