Rabu, Mac 19

Dunia : mimpi

pakcik : Anak mari ke sini. Apa janjimu dan apakah amalan mu?

aku : janjiku? (amalanku kurang..tidak seperti dahulu..)

pakcik : kamu sudah lupa, kamu semakin leka. Nampak apa yang tegantung itu?

aku : ... (kulihat sebilah parang panjang yang dibalut dengan kain kuning)

pakcik : (mencapai parang dan membuka balutan kain) parang ini dah makan banyak nyawa. nyawa orang2 yang lalai dan pesong jalannya. (parang diletak dileherku) Kamu tidak patut lalai!
kamu telah diberi jalan. Hendak parang ini tunjukkan juga?!

aku : (aku tidak takut, hanya terkedu. Aku renung semua kesilapanku)

Tersedar dari tidur,Azan zohor berkumandang..Dunia : mimpi?

~jangan tidur lebih masa..

***


~sudah 6.20 pagi..mari tidur..zzZ...

9 comments :

  1. t.a.t.a berkata...

    hahahaaha 1st!!!
    yihhhaaaa!!!!

  2. ..::hamakakun::.. berkata...

    haha..congratz2..

    tak ada niat nak kecilkan hati seisapa pun, entri ini hanya untuk merenung diri yag kurang.
    sama-samalah kita perbanyakkan amalan selepas ini. saya tak berani nak cakap lebih, diri masih kurang. hehe..

  3. t.a.t.a berkata...

    sama² la kita saling mengingati satu sama lain..

  4. Tanpa Nama berkata...

    sila la berkelakuan baik di masa hadapan~

  5. Tanpa Nama berkata...

    Cayalah, terima kasih enche hamakakun yang comel itu.

    Dah dah, mandi solat la Mr Ah Fa :-D

  6. Tanpa Nama berkata...

    enche hamkakun yg comel?? erk,kamu comel ke? (sambil buat muka tak percaya)

  7. ..::hamakakun::.. berkata...

    tata>>memang itupun yang dituntut olehnya~

    ayumi>>buat jahat pun best sekali sekala, kalau selalu pun best jugak..haha..

    mr ah fa>>selepas solat, tdo semula..shioknya..haha

    ixora>>comel anak sedaraku telah dijangkiti kepada diri ini..haha..

  8. Tanpa Nama berkata...

    so perasan~

  9. ..::hamakakun::.. berkata...

    jeles ke..~ ^^
    haha..