Sabtu, Februari 23

Sudah : sudah

Demam dah elok, selsema datang. Ustaz pernah cakap, penyakit tu pembasuh dosa di dunia. Banyak dosa aku sebenarnye.
Kali terakhir aku buat baik, aku seorang. Tapi bila aku buat jahat, hati pulak tak senang.
Rasa hidup kurang je, xpernah bersyukur dengan apa yang ada.
merungut hari-hari, tak puas denngan diri sendiri.
Kalau tengok dekat tv, tembak menembak, pembunuhan beramai, dihalau dari tanah sendiri, miskin papa kedana.
Siapa yang beruntung sebenarnya?bukan aku?

~Aku cuba tunggu. tgk dulu. xkesah brape lama. mungkin boleh.
cakap di hati hanya menanti, tapi jasad ligat pergi.
"dating" diganti "keluar". "seducing" diganti "gurau".
tipu diri sendiri ke? oppoturnist, selfish.
tak gentleman langsung, lawan kau lagi gentleman.
sudah : sudah lah tu.

Dulu aku kayu, tengok je dari jauh.
Dilahir pemalu, tak berani nak sentuh.
Hadiahkan tali pun dah rasa jantung berhenti.
Tapi kenapa pilih jalan lain?terlalu sukar nak explain.
Tapi ikhlas dari hati, kalau diberi peluang sekali lagi.
Diputar tuil masa, kembali ke masa silam.
Akan aku garap cerita, yang hanya kita.

Tujuh orang kata "GO", 2 orang kata "NO".
samaada nak jaga hati, atau memberi semangat?tak tahulah.
Tapi seorang berjaya menukar cerita.
Hidup berpusing bak roda,
Buat orang harini, esok ekau pulak yang rasa.
Padan muka!!

Aku nak jadi budak yang baik, tak nak ganggu orang dah.
Jikalau ada ruang, aku rela perjuang.
Tapi kalau mengundang musibah, aku mengalah.
biar orang kata aku lemah,
Tak mahu kehilangan kawan, hanya kerana perasaan,
Sudah : sudah .

-surat yang tidak kesampaian.posmen pulang sebab setem xcukup..kuikui

***

Lama tak masuk entry. Tapi masuk-masuk je, dah mengarut. Minat dah mula bertukar.
Membela binatang atau english, PET.
Dengan harga yang berpatutan, "Scorpie" dah jadik binatang peliharaan. Seekor kala jengking hitam. Black Asian Forest Scorpion, atau nama nickname, Scorpie.

Hidup semakin ceria dengan teman baru. Makan banyak leh tahan walaupun orang tu cakap "Bagi makan 2 kali saja seminggu". Hasil dari jagaan yang mantap, berat scorpie dah naik!
Nak tengok dia bersalin kulit. mesti comel dah gagah.

Barang mengarut atas meja :
~Jam bulat tong bagi (hadiah kejut dia tdo tiap2 hari), bekas media, ashtray Kim, Aquarium scorpie, botol vitagen kosong, minyak gamat, 2 tiket floppoppy (dh expired).

***
sama serabut cam kepala aku

Scorpie sayang

6 comments :

  1. Cik D momy the ZAs berkata...

    7 org kata GO, 2 lagi kata NO. to b d 10th, i said, "jz let GO!"


    seorg kwn yg berkenaan

  2. ..::hamakakun::.. berkata...

    haha..marah nampak..
    dun wurry..
    already let go..=)

    btw,dapat x makan biskut 2?
    xdpt ke?cian..

  3. Cik D momy the ZAs berkata...

    bukan marah...
    jz a frank frm heart words frm a frn of her...
    maaf la kalau berkecik hati, i really dont mean it.
    mintak maaf sgt2!

    btw, tq 4 d biskut...
    ima tggu i nk mkn same.
    yummy!

  4. ..::hamakakun::.. berkata...

    hati yang keras cam batu leh sakit ke?
    penah ade orang cakap camtu kat aku..
    so kira ok ar tu..
    no hard feelings..

    @@@@@@@
    (^ _ ^)
    >") ("<

  5. t.a.t.a berkata...

    betul tu en hamakakun..
    apa jua kesakitan yg kita terima..
    fikir satu saja...
    ianya pembasuh dosa² kecil kita..
    jadi sepatutnya kita bersyukur..

    eheh jadi ceramah pulak..
    hahahha

  6. ..::hamakakun::.. berkata...

    eyh, ustazah tata masuk ke post lama saya. terima kasih.
    sy setuju dengan cik tata. Sebab tu saya risau kalu lama tak sakit. XD
    seriously, kdg2 kita rindu demam. hehe..