Isnin, Jun 2

Terima : kasih

Berbanyak terima kasih kepada saudara so'od dan saudari sindarella yang telah dengan murah hatinya menghadiahkan daku dengan hadiah yang amat 'best'. Mahu 'frame'kan macam tata, tapi nanti tak dapat nak guna pulak. hehe~

Hadiah saudari Sindarella masih tak di 'redeem' di pejabat pos. Dapat kad oren sebab tak ada orang di rumah semasa posmen menghantar posto. T.T


Hadiah : Novel, Kupon kepsi dan Kad Oren
(laptop itu bukan hadiah~)

***

Waktu aku kecil2 dahulu, ibu memang suka melukis. Banyak juga kerja rumah pendidikan seni aku ibu yang tolong lukiskan, aku warnakan. Selalu dapat A. Sampai tiba waktu, aku dah tak nak ibu lukis, aku nak lukis sendiri. Tapi sejak hari itu aku tak pernah dapat A untuk pendidikan seni. Tapi aku puas. Kenangan..

Balik dari camping, nak baing atas katil puas-puas. Di hutan tidur atas batu, atas tanah, sakit badan aku. Tambah dengan latihan dan 'grading' di sana, bertambah2 sait badan. Aku berjalan dengan badan yang sengal dan sakit.

Sebelah bilik aku ada sinki, dan sinki itu telah membuat aku tergelak. Comel sungguh notis itu. Otot-otot badan aku aktif kembali kerana ketawa, bertambah sakit badan.


Ah~ sinki itu


Sedih sungguh

Esoknya aku 'curious' dan pergi bertanyakan, siapa yang buat notis itu. "ibu yang tampal, sinki tu dah rosak, ashik tersumbat je!". Ibu aku yang buat rupanya. Ibu masih berbakat. Aku gelak lagi~

~sakitnya badan

15 comments :

  1. Tanpa Nama berkata...

    ibu mu best dan ranggi je bleh lukis2..ekekekkeke

    sakit2 pinggang? meh aku massage2 pakai kaki!! wakakakakak

  2. Tanpa Nama berkata...

    ibu awak sungguh kool. di samping pandai masak dia jugak pandai melukis.

    masa sekolah dulu main ngelat. soh ibu lukis yeee..

    hamka notty.

  3. Tanpa Nama berkata...

    comelnya lukisan tu.. berbakat rupanya ibu awak ye :)

    p/s : kad oren? hadiah apa tu?

  4. t.a.t.a berkata...

    Heheh chomel nya.. itu ibu awak ke yg lukis? hahahah

    tak pernah saya jumpa kawan yg cerita ibu nya pandai lukis. sungguh kewwlll!!

    err nak jadi anak ibu leh tak?
    *wink wink*

  5. ..::hamakakun::.. berkata...

    bubu>>hehe..dia berjiwa muda..tapi kalu di marah....huhu~
    uiks, kaki pun sodap..pijak atas sikit eyh..aaahh~~~ XD

    AyUmi>>serba boleh ala2 super mom..tapi dia tak reti main gitar..hahaha~

    nak idop..kalu tak kena denda diri atas kerusi..hehe~

    ixora>>orangnya pun comel dan ketot..kuikui..
    erm, tak taulah hadiah apa..tak redeem lagi..huhu~ bz.bz.bz. T.T

    tata>>kami yang berenam ni pun dah berhempas pulas dia jaga..huhu~ kalu jadik anak dia kena panggi akak la ni..akak tata~~ kak long~!

  6. t.a.t.a berkata...

    ~kak long t.a.t.a~

    ahahah nice!

  7. Tanpa Nama berkata...

    kaka, laptop tu mcm sama dgn mr ah fa punya laa :-D

  8. pandagumuk. berkata...

    ibu kamu comel.tinggal2 notis (:

  9. Tanpa Nama berkata...

    alalala.. comelnya mak koo.. hahaha..

    weihh.. dah hari ke berapa ni?? still tak redeem lagi ke hadiah aku tu??? biar betikkkk!~ haha

  10. Tanpa Nama berkata...

    kukun??!!

    where on earth are you?

  11. Tanpa Nama berkata...

    alhamdulillah dah sampai pun :)

    masa darjah satu dulu aku slalu suruh mak aku buatkan corak2 kat buku latihan tulisan cursive tu.. dpt byk bintang! haha!

  12. Tanpa Nama berkata...

    waah...kagum2..
    comelnye lukisan tu..heh

  13. shandye. berkata...

    ibuku seorang juruhebah radio di bahagian utara.

    dia tidak tahu melukis walaupun ayahnya merangkap datukku seorang pelukis freelance di kelantan sekitar awal 80-an dulu.

    apa yang ibuku mahir adalah membebel dengan lajunya.

    ahaks.

    sekian.

  14. Cik D momy the ZAs berkata...

    huhuhuhu comey encik emak ko tu hamka. mak aku likeh juge tapi gambar usus2 n heiwan2 maklumla lecturer bio huhuhuuhu kalo notice sllnye paste ngn magnet kat peti ais je..

  15. MakcikMuda berkata...

    *sentap bace kumen syai*

    hahak!

    mamma x reti melukes.
    pappa pon x reti gak.
    salu lukes senirik jek.hahak!